Reacties uit het veld, binnen- en buitengebied.

2 januari – Het is altijd leuk om reacties te krijgen over dingen die spelen in de Aaltense politiek.  Zo was het opgevallen dat de Dijkstraat en Adm. De Ruyterstraat zo ingericht gaan worden dat de maximumsnelheid 30 km wordt. Althans dat is het voorstel van B. en W. De Progressieve Partij vindt dat een heel goed voorstel want heeft in het verleden al heel vaak gepleit (en moties ingediend) om de hele (binnen)ring zo in te richten dat er maar 30km max gereden kan worden. Daar was altijd een meerderheid mordicus tegen. je moest immers kunnen “doorrijden” op de ring. Wij hebben toen al eens de proef op de som genomen: rij je 50 km per uur de hele “ring van Aalten” door, dan ben je 3 minuten sneller dan wanneer je 30 km rijdt. Wat een tijdwinst!. In de Oosterkerkstraat is de verkeerssituatie niet goed. Daar moet urgent iets gebeuren. Voordat de Oosterkerk verbouwd wordt. Op bijgaande foto een grote vrachtauto die daar volgens ons helemaal niet hoort.
 
Wandelingen in de omgeving
 
Door leden en betrokkenen bij de Progressieve Partij wordt –zeker in deze periode met veel thuiswerken, quarantaine en vrije dagen veel gewandeld. Heel goed: bewegen en op je consumptiepatroon letten is een basis voor goede gezondheid. Onderweg vallen wel dingen op.
Allereerst: de sloop van de gebouwen onderaan de Hogestraat/Varsseveldsetraat van Vaanholt lijkt begonnen te zijn. Hoera! Dan kan dit een mooie entree van de kern Aalten worden. Het bestemmingsplan voor enkele woningen/appartementen is al vele jaren geleden goedgekeurd. 
In ons wekelijke emailnieuwsbrief Progressief Nieuws staan veel foto’s van het buitengebied van en rond de gemeente Aalten.  In tegenstelling tot deze zomer kunnen we nu lekker natte foto’s laten zien. Bijvoorbeeld in  ’t Goor in Aalten, Koolmansdijk in Lievelde en Vragenderveen in Lichtenvoorde, het 700-bomenbos in Dinxperlo.
Wil je deze wekelijks nieuwsbrief ook ontvangen, stuur dan een mailtje naar secretariaat@progressieve-partij.nl en vraag naar de mogelijkheden!.
 
 
 
 

Deel deze inhoud

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *